دکوراسیون داخلی

دکوراسیون اداری، منزل، آشپزخانه، پارتیشن اداری و ...

نکاتی برای مبلمان اداری دست دوم

خرید برای دکوراسیون اداری تفاوت زیادی با دکوراسیون خانه دارد. شما می‌توانید با حساسیت کمتری برای شرکت خود مبلمان اداری دست دوم خریداری کنید. با این کار هم بخشی از هزینه‌ها را کمتر می‌کنید و هم می‌توانید دست بازتری برای تغییرات دکوراسیون داشته باشید.
منظور ما از خرید مبلمان دست دوم، این نیست که ارزان قیمت‌ترین مبلمان را برای شرکت خود انتخاب کنید. خرید شما باید نیازهای شما را برآورده کند و علاوه بر آن در قبال پولی که پرداخت می‌کنید ارزشمند باشد.
در اولین گام، بودجه خود را تعیین کنید. سپس بر اساس بودجه خود به دنبال مبلمان مورد نظر خود بگردید. پس از کمی تحقیق ممکن است گزینه‌های جدیدی به لیست شما اضافه یا کسر شود. اما تمام تلاش شما باید این باشد که با بودجه تعریفی، بهترین انتخاب را داشته باشید.

نکاتی برای مبلمان اداری دست دوم

برای خرید مبلمان دست دوم در محل کار، درگیر ظاهر آن نشوید. ممکن است آن را در کنار پارتیشن اداری خود متصور شوید. شما باید همه ویژگی‌های آن را در نظر بگیرید. زیبا کردن ظاهر با مبلمان در فضاهای اداری تنها یکی از المان‌های انتخاب است. کیفیت مبلمان، رنگ پارچه و چوب، نوع پارچه و روکش صندلی، ابعاد و تعداد آن، نحوه شستشو و نگهداری و … همگی از عناوینی هستند که ما باید از آن برای تصمیم‌گیری خود آگاه باشیم.

برای خرید مبلمان دست دوم به چه نکاتی توجه کنیم؟

درست است که می‌خواهید با خرید مبلمان اداری دست دوم در هزینه‌ها صرفه جویی کنید، اما لازم است از خرید خود مطمئن باشید. یک خرید مطمئن خیال شما را برای مدت‌ها راحت نگه می‌دارد. اما جدا از این موضوع باید نحوه نگهداری از این مبلمان هم بدانید.
حتما برای خرید مبلمان سعی کنید به صورت حضوری برای مشاهده محصول مراجعه کنید. از تمام زوایا آن را بسنجید. رنگ، ابعاد، تعداد، وزن، جنس و تمامی مشخصات آن را ببینید و آن را در فضای اداری شرکت خود تصور کنید. ممکن است ظاهر واقعی محصول با عکس آن هنگام خرید تفاوت داشته باشد. برای جلوگیری از این منظور پیشنهاد ما این است که حتما خرید خود را به صورت حضوری انجام دهید.
پس از این که از سلامت مبلمان مطمئن شدید و خرید خود را انجام دادید لازم است نحوه نگهداری از آن را بدانید. ممکن است شستشو و نگهداری پارچه و چوب این مبلمان نیازمند شرایط خاصی باشد که شما از آن بی‌خبر باشید. بنابراین با یک سهل‌انگاری کوچک از عمر محصول کم می‌کنید.
برخی از مبلمان اداری دارای برگه ضمانت کالا هستند، بهتر است اگر مبلمان برند خریداری می‌کنید این برگه را از فروشنده درخواست کنید و تاریخ ضمانت آن را چک کنید.

صرفه جویی در هزینه

مبلمان استفاده شده از هر جنس پارچه و چوبی که باشد، از قیمت آن کم می‌شود. ممکن است در بازار از مدل خاصی برای خرید خوشتان آمده باشد اما زمانی که قیمت بالای آن را متوجه می‌شوید از خرید آن دست می‌کشید. اما اگر بدانید که دست دوم این مدل نیز برای شما مناسب است و با قیمت بهتری به فروش می‌رسد، تصمیم شما تغییر پیدا می‌کند.
شاید فکر کنید که با این کار کلاه سرتان می‌رود و بعد از مدتی از خرید مبلمان اداری دست دوم پشیمان می‌شوید؛ اما باید بدانید در لحظه خرید لازم است تمامی جوانب را بسنجید تا چنین اتفاقی برای شما پیش نیاید.
خرید مبلمان اداری نیاز به دقت زیادی دارد. در لحظه‌ای که تصمیم به خرید آن دارید، کمی دست نگه دارید. با چشم باز مبلمان را بررسی کنید، در صورتی که کیفیت لازم را نداشته باشد باید از قیمت آن کسر شود. در صورتی که با فروشنده با توافق درستی نرسید از خرید آن صرف نظر کنید. پولی که در قبال مبلمان دست دوم هم می‌پردازید باید ارزش پرداخت داشته باشد.
در صورتی که قیمت پیشنهادی فروشنده برای خرید شما مناسب باشد، در هزینه‌های شرکت صرفه جویی خواهید کرد.

+ نوشته شده در  سه شنبه 30 مهر 1398ساعت 12:22  توسط محیا یوسفی 

اهمیت پوشش صدا در فضای اداری

کار کردن در هر تخصصی نیاز به تمرکز و آرامش دارد. زمانی که مشغول به انجام ساده‌ترین کارهایی که حکم روتین برای شما دارند، باشید ذهنتان به سمت صداهای اطراف به صورت ناخداگاه جذب می‌شود. گاهی این صداها به صورت نامنظم به گوش ما می‌رسد و باعث آزار ما می‌شود. برای ایجاد آرامش در فضاهای اداری علاوه بر استفاده از پارتیشن اداری ، روش‌های مختلفی را انجام می‌دهند. یکی از این راه‌ها پوشش صدا برای اتاق‌های مختلف است.
سر و صداهای مختلفی ممکن است در محل کار شما را آزار بدهد. صداهای دستگاه‌های مختلف مانند فن دستگاه‌های خراب، پرینترها، باز و بسته شدن درها، تلفن صحبت کردن کارکنان و … همگی عامل سر و صداهای مزاحم برای ماست. برای حذف این صداها در ساده ترین حال ممکن می‌توان هندزفری یا هدست خود را درآورده و دست به دامان برنامه پخش موسیقی خود شویم. اما استفاده بیش از حد از این وسایل آسیب جدی به شنوایی ما می‌زند. بنابراین این روش تنها برای چند ساعت در روز چاره درد ما می‌شود. باید فکر اساسی‌تری داشت.

اهمیت پوشش صدا در فضای اداری


حفظ حریم خصوصی در محیط کار موضوع بسیار مهمی برای پیشرفت کارمندان است. در صورتی که این افراد حس امنیت نداشته باشند برای رسیدن به اهداف سازمانی شما تلاشی نمی‌کنند. اگر بخواهیم مثال واضحی بزنیم باید به قسمت فروش هر شرکت اشاره کنیم. این تیم برای کار خود نیاز دارند دائما از راه تلفن در تماس با شرکای تجاری یا مشتریان خود باشند. جلسات تنظیم کنند و محصول خود را معرفی و تبلیغ کنند. تصور کنید تمامی افراد این تیم در حال صحبت با تلفن باشند؛ هرج و مرج شکل گرفته باعث آزار کارمندان دیگر می‌شود.
در ادامه مقاله راهکارهای مفیدتری برای داشتن آرامش در محل کار به شما می‌گوییم. آسایش در محل کار باعث ایجاد بهره‌وری در فضای شرکت شما می‌شود. پس بهتر است این آسایش را از کارمندان خود دریغ نکنید.

استفاده از دیوارهای آکوستیک برای پوشش صدا

در دنیای دکوراسیون اداری ، دیوارهایی تولید و ساخته می‌شوند که از عبور امواج صوتی جلوگیری می‌کنند. برای داشتن یک دیوار آکوستیک لازم نیست دست به تخریب بزنید هزینه زیادی به وجود آورید. فوم‌های آکوستیک به راحتی بر روی دیوارهای شرکت شما نصب می‌شوند.
فوم‌های آکوستیک مدل‌های متنوعی دارند. متداول‌ترین آن به شکل شانه تخم مرغی است که در رنگ‌های مختلفی تولید می‌شوند.
با این دیوارها ارتعاش صدا شکسته می‌شود و از آن عبور نمی‌کند. اهمیت این موضوع تنها برای فضاهای پر سر و صدا نیست. برخی از اتاق‌ها به دلیل اهمیت صحبت‌ها و تصمیم‌هایی که در آن گرفته می‌شود لازم است ویژگی عایق صدا را داشته باشد. برای مثال اتاق جلسات یکی از مکان‌های مهم در هر شرکتی است که لازم می‌دانیم برای جلوگیری از افشای راز هر شرکت از دیوارپوش‌های آکوستیک استفاده کنیم.

انتخاب فضا برای شغل‌های مختلف

یکی از موضوعات مهم برای هر شرکت دقت در انتخاب فضای مناسب برای هر شغل و حرفه است. این موضوع انکار کردنی نیست که برخی از عناوین شغلی نیاز به سکوت بیشتری دارند. حسابدارها به دلیل حساسیتی که در کار خود دارند باید با تمام حواس خود حسابرسی‌های شرکت را انجام دهند تا رقمی کم یا زیاد نشود. این دقت نیازمند فضای مطلوب برای انجام کار است. یکی از ویژگی‌های مهم برای بهبود کار این افراد ایجاد فضای آرام است. علاوه بر این موضوع، به دلیل امنیتی بودن اطلاعات بهتر است اهمیت ویژه‌تری به این مکان بدهیم و پوشش صدا را برای آن ایجاد کنیم.
در صورتی که این مرحله را با دقت انجام دهیم ممکن است در پرداخت هزینه‌ها صرفه جویی زیادی داشته باشیم. برای مثال اتاق کارمندانی که نیاز به همفکری و صحبت بیشتری دارند را از اتاق دیگر کارمندان دور کنید. در صورتی که امکان چنین کاری را نداشتید و فضای شما محدود باشد، می‌توانید اتاق افرادی که به سکوت بیشتری نیاز دارند را آکوستیک کنید.

+ نوشته شده در  پنجشنبه 25 مهر 1398ساعت 15:18  توسط محیا یوسفی 

مبلمان اداری مدرن یا سنتی

این که از چه نوع سبکی در محیط کاری خودتان استفاده کنید در وهله اول به سلیقه شما بستگی دارد و پس از آن باید یک سری استاندارد را هم در نظر بگیرید. فضاهای کاری باید به گونه‌ای باشد که ذهن کارمند شما را به سمت خلاق شدن ببرد. مبلمان اداری مدرن برای دفتر کاری شما چنین انرژی‌ای برای کارکنان شما ایجاد می‌کند. اما اگر کارهای روتین در شرکت شما زیاد باشد استفاده از مبلمان سنتی با نوع کاری شما سازگارتر است.
سبک‌‎های متفاوتی برای دکوراسیون اداری وجود دارد که هر مدیری با توجه به عوامل مختلفی یکی از آن‌ها را انتخاب می‌کند. برای این کار می‌توانید نظر پرسنل خودتان را هم بپرسید. ممکن است آن‌ها نظراتی را بدهند که شما هم از آن نکات غافل بوده‌اید.
دکوراسیونی که باب میل کارکنان باشد بر روی روحیه آنان تاثیر کاملا مثبتی خواهد گذاشت، راندمان کاری آنان را بالا می‌برد و شما شاهد فضای مثبتی در شرکت خود می‌شوید. این افزایش انرژی در کار که با تغییر در دکوراسیون ایجاد شده تا مدت‌ها باقی می‌ماند. این موضوع به سادگی بر روی پیشرفت سازمانی شما تاثیر می‌گذارد و شما را به اهدافتان نزدیک می‌کند.

مبلمان اداری مدرن یا سنتی

کدام برای ما مناسب‌تر است؟

شاید نام دکوراسیون سنتی را بشنوید ذهنتان به سمت دیوارهای کاهگلی، پنجره‌های رنگی و حوض و شمعدانی برود. ذهنتان بی راهه هم نمی‌رود. اما منظور ما برای فضاهای کاری سبک دیگری است. از وسایلی که برای محیط‌های اداری لازم است توجه ویژه‌ای به آن داشته باشیم، انتخاب مبلمان اداری مدرن یا هر سبک دیگری است. مبلمان اداری با سبک سنتی معمولا به رنگ‌های تیره و با چوب‌های قهوه‌ای ساخته می‌شوند. بر روی دسته چوبی مبل و میز پذیرایی جلوی آن معمولا طرحی سنتی کار شده که کاملا حس دکوراسیون قدیمی و سنتی را برای ما تداعی کند.
در صورتی که فضای کاری شما با سنت‌ها نزدیک باشد، می‌توانید این سبک را انتخاب کنید. اما اگر کسب و کار شما با دنیای تکنولوژی هماهنگ باشد، بهتر است از سبک سنتی استفاده نکنید و این تضاد را به وجود نیاورید. برای مثال اگر شما یک فروشگاه اینترنتی وسایل دیجیتال دارید، بهتر است از دکوراسیون اداری مدرن استفاده کنید.
در صورتی که یک مشتری به شرکت شما پا بگذارد، مدرن بودن وسایل شما در ذهن او به این شکل ایجاد می‌شود که شما همگام شدن با تکنولوژی را دوست دارید. اما اگر با ورودش وسایل سنتی با دکوراسیون قدیمی را ببیند انتظارش از کیفیت محصولات شما پایین می‌آید و ممکن است از شما خریدی انجام ندهد.

تلفیق دو سبک مدرن و سنتی در دکوراسیون

در قسمت بالا گفتیم بهتر است بین فعالیت کاری شما و دکوراسیون محل کارتان یک هماهنگی باشد. اما گاهی تضاد هم در دکوراسیون جذابیت و زیبایی چشمگیری ایجاد می‌کند. امروزه خلاقیت در سبک‌های دکوراسیون منزل و محل کار، نمای دیگری از این هنر را به ما نشان می‌دهد و ثابت می‌کند که نباید دست و پای قوانین همیشگی را بست. می‌توان متفاوت‌تر فکر کرد. همین تفاوت‌ها خود باعث خلق یک سبک جدید در هر حرفه‌ای می‌شود.
شما می‌توانید از دو سبک مدرن و سنتی یک ترکیب جالب خلق کنید و نمایی جدیدی در محل کاری خود به دست آورید. برای مثال از وسایل مدرنی استفاده کنید اما برای گوشه‌ای از اتاق خودتان میز اداری و صندلی‌های سنتی انتخاب کنید. همین موضوع را به صورت برعکس اجرا کنید. یعنی مبلمان اداری مدرن را بچینید، اما از پرده‌های سنتی استفاده کنید.
یادتان نرود استفاده از وسایل مدرن برای آسایش بیشتر شما در محل کار یا منزلتان است، اما سبک سنتی شما را به حال و هوای زندگی‌های قدیمی باصفا خواهد برد. به همین سادگی می‌توانید دو دنیای مدرن و سنتی را در کنار هم داشته باشید.

+ نوشته شده در  چهارشنبه 24 مهر 1398ساعت 11:25  توسط محیا یوسفی 

مبلمان اداری مدرن یا سنتی

این که از چه نوع سبکی در محیط کاری خودتان استفاده کنید در وهله اول به سلیقه شما بستگی دارد و پس از آن باید یک سری استاندارد را هم در نظر بگیرید. فضاهای کاری باید به گونه‌ای باشد که ذهن کارمند شما را به سمت خلاق شدن ببرد. مبلمان اداری مدرن برای دفتر کاری شما چنین انرژی‌ای برای کارکنان شما ایجاد می‌کند. اما اگر کارهای روتین در شرکت شما زیاد باشد استفاده از مبلمان سنتی با نوع کاری شما سازگارتر است.
سبک‌‎های متفاوتی برای دکوراسیون اداری وجود دارد که هر مدیری با توجه به عوامل مختلفی یکی از آن‌ها را انتخاب می‌کند. برای این کار می‌توانید نظر پرسنل خودتان را هم بپرسید. ممکن است آن‌ها نظراتی را بدهند که شما هم از آن نکات غافل بوده‌اید.
دکوراسیونی که باب میل کارکنان باشد بر روی روحیه آنان تاثیر کاملا مثبتی خواهد گذاشت، راندمان کاری آنان را بالا می‌برد و شما شاهد فضای مثبتی در شرکت خود می‌شوید. این افزایش انرژی در کار که با تغییر در دکوراسیون ایجاد شده تا مدت‌ها باقی می‌ماند. این موضوع به سادگی بر روی پیشرفت سازمانی شما تاثیر می‌گذارد و شما را به اهدافتان نزدیک می‌کند.

مبلمان اداری مدرن یا سنتی

کدام برای ما مناسب‌تر است؟

شاید نام دکوراسیون سنتی را بشنوید ذهنتان به سمت دیوارهای کاهگلی، پنجره‌های رنگی و حوض و شمعدانی برود. ذهنتان بی راهه هم نمی‌رود. اما منظور ما برای فضاهای کاری سبک دیگری است. از وسایلی که برای محیط‌های اداری لازم است توجه ویژه‌ای به آن داشته باشیم، انتخاب مبلمان اداری مدرن یا هر سبک دیگری است. مبلمان اداری با سبک سنتی معمولا به رنگ‌های تیره و با چوب‌های قهوه‌ای ساخته می‌شوند. بر روی دسته چوبی مبل و میز پذیرایی جلوی آن معمولا طرحی سنتی کار شده که کاملا حس دکوراسیون قدیمی و سنتی را برای ما تداعی کند.
در صورتی که فضای کاری شما با سنت‌ها نزدیک باشد، می‌توانید این سبک را انتخاب کنید. اما اگر کسب و کار شما با دنیای تکنولوژی هماهنگ باشد، بهتر است از سبک سنتی استفاده نکنید و این تضاد را به وجود نیاورید. برای مثال اگر شما یک فروشگاه اینترنتی وسایل دیجیتال دارید، بهتر است از دکوراسیون اداری مدرن استفاده کنید.
در صورتی که یک مشتری به شرکت شما پا بگذارد، مدرن بودن وسایل شما در ذهن او به این شکل ایجاد می‌شود که شما همگام شدن با تکنولوژی را دوست دارید. اما اگر با ورودش وسایل سنتی با دکوراسیون قدیمی را ببیند انتظارش از کیفیت محصولات شما پایین می‌آید و ممکن است از شما خریدی انجام ندهد.

تلفیق دو سبک مدرن و سنتی در دکوراسیون

در قسمت بالا گفتیم بهتر است بین فعالیت کاری شما و دکوراسیون محل کارتان یک هماهنگی باشد. اما گاهی تضاد هم در دکوراسیون جذابیت و زیبایی چشمگیری ایجاد می‌کند. امروزه خلاقیت در سبک‌های دکوراسیون منزل و محل کار، نمای دیگری از این هنر را به ما نشان می‌دهد و ثابت می‌کند که نباید دست و پای قوانین همیشگی را بست. می‌توان متفاوت‌تر فکر کرد. همین تفاوت‌ها خود باعث خلق یک سبک جدید در هر حرفه‌ای می‌شود.
شما می‌توانید از دو سبک مدرن و سنتی یک ترکیب جالب خلق کنید و نمایی جدیدی در محل کاری خود به دست آورید. برای مثال از وسایل مدرنی استفاده کنید اما برای گوشه‌ای از اتاق خودتان میز اداری و صندلی‌های سنتی انتخاب کنید. همین موضوع را به صورت برعکس اجرا کنید. یعنی مبلمان اداری مدرن را بچینید، اما از پرده‌های سنتی استفاده کنید.
یادتان نرود استفاده از وسایل مدرن برای آسایش بیشتر شما در محل کار یا منزلتان است، اما سبک سنتی شما را به حال و هوای زندگی‌های قدیمی باصفا خواهد برد. به همین سادگی می‌توانید دو دنیای مدرن و سنتی را در کنار هم داشته باشید.

+ نوشته شده در  سه شنبه 23 مهر 1398ساعت 16:00  توسط محیا یوسفی 

نوسازی فضای اداری و دلایل اهمیت آن

در طرح نوسازی فضای اداری خود می‌توانید نیازسنجی کنید. زمانی را مشخصی کنید و با آن‌ها جلسه بگذارید، خواسته‌هایشان را در رابطه با تغییر فضا و دکوراسیون بپرسید. موضوع مهمی که در محله نوسازی باید به آن توجه کنید میزان نور در فضای اداری شرکت شماست. ممکن است بسیاری از افراد دلیل خستگی خود را در طی روز ندانند. فشار آمدن به چشم‌ها در هنگام کار ممکن است باعث بروز سردرد برای شما شود. کمبود نور و حتی زیاد بودن آن می‌تواند بر قدرت بینایی آنان تاثیر بگذارد. شاید تا این زمان به این موضوع فکر نمی‌کرده‌اید و حتی نگران قبض‌های ماهانه برق هم بوده‌اید.
شما می‌توانید با کارشناسان با تجربه گروه مکعب گروپ مشورت کنید تا استفاده بهینه‌ای از مصرف برق داشته باشید. می‌توانید برای تغییر در فضا، دیوارهای فرعی را حذف کرد و به جای آن از پارتیشن اداری استفاده کرد. با کمک پارتیشن‌ها می‌توان نور بیشتری در فضا داشته باشید. در صورتی که اتاق‌های شرکت شما دارای پنجره باشد و نورگیر عالی داشته باشد، به کمک روش‌هایی می‌توان از این نور استفاده کرد و در نقاط کم نور فضا از چراغ‌های متنوع استفاده کرد. این چراغ‌ها آن‌قدر متنوع هستند که جلوه زیبایی به شرکت شما می‌دهند.

نوسازی فضای اداری

نوسازی فضای اداری و رابطه آن با روحیه کارکنان

تغییر دکوراسیون حتی اگر خرید یک گلدان کوچک هم باشد، روحیه مخاطب را تحت تاثیر قرار می‌دهد. به این ترتیب فکر کنید که این تغییر در بعدهای بزرگ‌تر باشد. برای مثال تصمیم بگیرید که  صندلی و  میز اداری کارکنان را تعویض کنید. تغییر همیشه می‌تواند یک نکته مثبت داشته باشد.
زمانی که روحیه کارکنان مثبت شود، بازدهی و راندمان کاری آن‌ها بالا می‌رود. برای نوسازی اتاق‌ها سعی کنید فضاهایی را برای قرار دادن گلدان‌های طبیعی در نظر بگیرید. گل و گیاه علاوه بر این که محیط خشک و بی روح محیط کاری را زیبا می‌کنند، هوا را هم تصفیه می‌کنند. همین موجود زیبا که زندگی‌اش در گلدان و خاک است می‌تواند هوای اطرافش را مطبوع کند و به شما حس خوب در محیط کار بدهد. کار کردن کنار گلدان‌های زیبا، روحیه کارکنان شما را تقویت می‌کند و باعث می‌شود استرس و انرژی‌های منفی در کار را از آن‌ها دور کند.

برای نوسازی دکوراسیون اداری به چه نکاتی توجه کنیم؟

در صورتی که بودجه شما زیاد نباشد، می‌توانید در هر ماه به نوسازی یک سری از وسایل اقدام کنید. در این صورت عملیات نوسازی دیرتر به پایان می‎رسد اما فشار زیادی از جهت اقتصادی به شما وارد نمی‌شود.
این که برای نوسازی از کدام قسمت شروع کنیم بستگی به حوزه کاری خودتان دارد. ممکن است اگر بخواهید سیستم‌های کامپیوتری تمامی کارکنان را نو کنید، تا مرحله نصب و پیاده سازی سخت افزاری و نرم افزاری آن حدود دو تا سه روز طول بکشد. عقب افتادن وظایف و کارها در برخی از مشاغل لطمه زیادی به آن می‌زند. به همین دلیل تعویض سیستم که مرحله حساسی است، را باید با دقت بیشتری انجام دهید. برای مثال می‌توانید در هر هفته تعدادی از سیستم‌های کامپیوتری را تعویض کنید تا در صورت نیاز، کارکنان به سیستم‌های دیگری برای انجام کار دسترسی داشته باشند.
اگر تکنولوژی در شرکت شما نیاز به تعویض نداشته باشد، کار شما آسان‌تر است. به سراغ وسایل دیگری می‌روید و برای آن وقت و بودجه صرف می‌کنید. نوسازی فضای اداری می‌تواند از تغییر رنگ دیوارها شروع شود. امروزه رنگ‌های بسیاری در بازار وجود دارند که بوی اذیت کننده‌ای در فضا پخش نمی‌کنند. به همین دلیل نیاز نیست کارمندان تا لحظه رفع بوی رنگ و خشک شدن آن مرخصی بگیرند و در آخر ماه با انبوهی از کار مواجه شوند.
شاید دفعه قبلی که برای دکوراسیون اداری شرکت هزینه‌های زیادی پرداخت کرده‌اید، متوجه حساسیت و دقت آن نبوده‌اید. توجه به ظاهر میز و صندلی اداری، نداشتن استاندارد آن را از چشمانتان پنهان کرده است. اکنون زمان آن رسیده تا از تجربه خود استفاده کنید و برای کارکنان خود مبلمان اداری ارگونومیک را خریداری کنید. زمانی که جسم فردی سالم باشد می‌تواند بازدهی بیشتری در کار داشته باشد.

+ نوشته شده در  يکشنبه 14 مهر 1398ساعت 17:24  توسط محیا یوسفی 

راهنمای خرید میز کارمندی

خرید هر نوع وسیله‌ای در محل کار به این موضوع بستگی دارد که نوع کاربرد آن برای شما چگونه باید باشد. در واقع شما باید بهترین انتخاب را داشته باشید تا از آن به نحو احسن استفاده کنید. برای خرید میز اداری لازم است به نکاتی توجه کنید که ما در این مقاله برای شما توضیحاتی داریم.
بهتر است در مرحله اول بررسی کنید که هدف شما از خرید این میز چیست؟ آیا نیاز به کشو و قفسه دارد؟ یا تنها به میزی نیاز دارید که مانیتور و کیبورد بر روی آن قرار بگیرد تا فضای زیادی را اشغال نکند. شما باید یک انتخاب و خرید هوشمندانه داشته باشید. تا از هزینه‌ای که کردید بهترین استفاده را داشته باشید. اما برای این کار باید بودجه خود را مشخص کنید. سپس آن را با مشاوران طراحی دکوراسیون اداری در میان بگذارید تا بهترین نتیجه را داشته باشید.
برای خرید میز اداری باید توجه کنید که چند نفر قرار است پشت آن قرار بگیرند و به کار بپردازند. برخی از میزهای کارمندی است که به صورت میز گروهی ساخته می‌شود. در واقع در یک یا دو سمت آن امکان قرارگیری افراد را به وجود می‌آورند. برای این موضوع باید جای مناسبی هم برای قرار دادن میز در نظر بگیرید تا مزاحمتی برای کارمندان ایجاد نشود. همچنین برای رفت و آمد مشکلی نداشته باشند. برای این کار باید تقسیم فضا را در نظر بگیرید تا استفاده بهینه‌تری از آن داشته باشید.

خرید میز کارمندی

خرید میز کارمندی بر اساس نوع کسب و کار شما

تمامی وسایل برای محیط کاری باید بر اساس یک تناسب انتخاب شود. در مرحله اول باید شما نیازسنجی کنید. برای مثال اگر مصرف کاغذ در اتاق شما زیاد باشد، احتمالا باید کشوهایی برای قرار دادن پوشه‌ها و بایگانی کردن اطلاعات نیاز داشته باشید. یا حتی المقدور بر روی میز، قسمتی را برای قرار دادن آن‌ها بگذارید.
برای خرید این میز باید متراژ کلی را در نظر بگیرید. ابعاد میز را به گونه‌ای انتخاب کنید که فضای اضافی در اتاق شما را اشغال نکند. شاید لازم نباشد برای تمامی اتاق‌های شرکت میزهای بزرگ سفارش دهید. مسلما میزهای بزرگ در اتاق‌هایی با ابعاد کوچک، رفت و آمد را برای شما و مشتریان سخت خواهد کرد. همچنین بیش از حد کوچک بودن میز، کارمندتان را برای قرار دادن وسایلش کلافه می‌کند. فکرش را بکنید بارها در طول روز وسایلش از روی میز به دلیل کمبود فضا بر روی زمین بریزد.
میزهای کارمندی را می‌توان در جنس‌های متفاوتی تولید کرد. این شما هستید که تشخیص می‌دهید کدام نوع آن برای دفتر کارتان مناسب است. برخی از نوع آن از جنس شیشه، چوب و فلز هستند. البته هر کدام از این متریال‌ها انواع مختلفی هم دارند تا با سلیقه و دکوراسیون شما هماهنگ شود.

ظاهر میز چقدر برای شما اهمیت دارد؟

ظاهر میز کارمندی هم به اندازه کیفیت و کاربرد آن می‌تواند مهم باشد. میز کارمندی باید زیبایی ظاهری قابل قبولی داشته باشد. این موضوع بر روی روحیه کاری کارمندان هم تاثیر می‌گذارد. قرار گرفتن پشت میزی که کارمند احساس خوبی داشته باشد انگیزه کاری برای او را بیشتر هم می‌کند. پس برای خرید میز کارمندی لازم است حتی با روحیات کارمند خود آشنا شوید و متوجه بار روانی اجسام نیز باشید.
البته این تمام ماجرا نیست. ظاهر فضای کاری شما در ذهن مشتری نیز تاثیر مستقیم می‌گذارد. در صورتی که فضای کاری شما به گونه‌ای است که مشتریان به دفتر کار شما رجوع می‌کنند پس به ظاهر شرکت هم باید اهمیت دهید. البته امروزه این موضوع برای مدیران شرکت‌ها کاملا روشن و واضح است.
همچنین هماهنگی مدل و رنگ میز برای دفتر شما مهم است. شما می‌توانید آن را بر اساس لوگو و رنگ سازمانی خود انتخاب کنید. هماهنگی میان رنگ وسایل بر جذابیت محیط می‌افزاید.

+ نوشته شده در  سه شنبه 9 مهر 1398ساعت 14:01  توسط محیا یوسفی 

کاهش درد کمر با مبلمان اداری

بدن درد یکی از دغدغه‌های همیشگی کارمندان است. اگر کار شما همه روزه پشت میز و صندلی باشد لازم است روزانه حدود 8 ساعت به کار بپردازید. حتی اگر وسایل شما در حد استاندارد خوبی باشد باز هم نشستن دائمی پشت میز شما را خسته و کلافه می‌کند. این خستگی با انجام نرمش‌های روزانه برطرف می‌شود. برای کاهش درد کمر راه‌هایی وجود دارد که هم از شدت گرفتن آن جلوگیری می‌کند و هم از ستون فقرات شما مراقبت می‌کند.
اما در نظر بگیرید با چنین شرایطی از میز و مبلمان اداری نامناسب استفاده کنید. علاوه بر خستگی عوارض دیگری مانند احساس درد در قسمت ستون فقرات به سمت شما می‌آید. عوارض این سهل انگاری می‌تواند به قدری باشد که جبران آن برای سلامتی‌تان به یک آرزو تبدیل شود.

کاهش درد کمر با مبلمان اداری

گاهی اوقات بعد از خرید محصولات اداری متوجه استاندارد نبودن آن می‌شوید. اگر چنین اتفاقی افتاد شما باز هم راه حلی برای این موضوع دارید. استفاده از پشتی‌های طبی که به صورت جداگانه به فروش می‌رسد نیز گزینه مناسبی برای مراقبت از ستون فقرات شماست. معمولا این پشتی‌ها توسط کش و بند به دور صندلی شما بسته می‌شود و فاصله میانی کمر شما را با صندلی پر می‌کند.

چه مبلمانی از درد کمر جلوگیری می‌کند؟

مبلمان اداری در محل کار شما اهمیت زیادی دارد. آن‌ها علاوه بر این که ظاهر زیبایی را برای دفتر کار شما ایجاد می‌کنند، باید راحتی و سلامتی شما را تضمین کنند. بسیاری از مدیران شرکت‌ها اهمیت زیادی به ارگونومی مبلمان نمی‌دهند. به همین دلیل معیار انتخاب آن‌ها در هنگام خرید وسایل اداری تنها همخوانی طرح و رنگ آن مورد بررسی قرار می‌گیرد. اما باید دانست که مسائل مهم‌تری هم وجود دارد که به آن توجه نکرده‌اید.
مبلمان اداری ارگونومیک باعث کاهش درد کمر شما می‌شود. همچنین اگر از همان سال‌های ابتدایی مشغول به کار شدنتان از این مبلمان استفاده کنید و از نرمش غافل نشوید، دردهای ستون فقرات به سراغتان نمی‌آید.
در صورتی که به هر دلیل دچار درد کمر شده باشید باید بیش از پیش از خود مراقبت کنید. در غیر این صورت، درد امانتان را می‌برد. برای این منظور محققان برای طراحی مبل و صندلی اداری استانداردهایی را تعریف کردند. برای مثال یکی از تفاوت‌های واضح این مبلمان با نوع ساده آن وجود پشتی صندلی قوس دار است. به این ترتیب این پشتی‌ها قوس کمر شما را پر می‌کند و از فشار وارده بر کمر جلوگیری می‌کند. همچنین این صندلی‌ها قابلیت تنظیم ارتفاع را دارا هستند.

یک خرید همه چیز تمام داشته باشید

وقتی صندلی و میز اداری را به صورت آگاهانه انتخاب کنید، برای سلامتی خود و کارمندانتان تصمیم درستی گرفته‌اید. ویژگی جالب این صندلی‌ها امکان تغییر ارتفاع بر اساس جسم شماست. این صندلی‌ها برای افراد با هر قدی مناسب است. از طریق اهرم مربوطه که زیر صندلی نصب شده، می‌توان ارتفاع صندلی را بر اساس قد خودتان تنظیم کنید. بهتر است برای این تنظیم بر روی صندلی بنشینید تا بهترین حالت را برای نشستن پیدا کنید.
برای این خرید همه چیز تمام باید جوانب دیگری را هم در نظر بگیرید. تنوع مبلمان اداری در بازار آن‌قدر زیاد است که شما می‌توانید بر اساس نیاز خود بهترین مدل را انتخاب و خریداری کنید.
برای کاهش درد کمر خود بهتر است پشتی صندلی خود را هم علاوه بر ارتفاع صندلی از زمین، تنظیم کنید. لطفا برای این کار دقت کافی را داشته باشید. زاویه نشستن شما باید به صورت 90 درجه باشد؛ در غیر این صورت فشار بر روی ستون فقرات شما و ناحیه گردن وارد می‌شود.
برای بهترین خرید، قبل از اقدام می‌توانید با مشاورین گروه مکعب گروپ مشورت کنید تا با بررسی تمامی جوانب، بهترین انتخاب را برای شما داشته باشند.

+ نوشته شده در  يکشنبه 7 مهر 1398ساعت 12:18  توسط محیا یوسفی